Gezondheidszorgmediation

Je kunt mediation inschakelen als er sprake is van een conflict waarbij personen uit de zorg en-of hulpverlening betrokken zijn. Denk hierbij aan (familie van) patiënten & cliënten, mantelzorgers en professionals in de zorg. Mediation kan voor, tijdens en na een klachtenprocedure ingezet worden. Mediation kan toegepast worden als alternatief voor een klacht of procedure bij de tuchtraad. Het is een kans om op een menselijke en veilige wijze met elkaar in gesprek te gaan. Alles vindt plaats onder vertrouwelijkheid, indien anders aangegeven door de betrokkenen.

Gezondheidszorgmediation in het kort:

• Kosteloos kennismakingsgesprek – start van de vertrouwelijkheid
• Ondertekenen mediationovereenkomst en start van de mediation
• Partijen bespreken het conflict
• Inventariseren van oplossingsmogelijkheden
• Onderhandelen
• Afspraken maken en vaststellingsovereenkomst

Als u meer informatie wilt, kunt u uw gegevens hieronder achterlaten. Wij reageren binnen één werkdag. Voor spoedeisende zaken kunt u direct bellen met 06-42199321.